Kalendarz ćwiczeń

Obserwujemy obecnie kult zdrowej sylwetki. W gazetach, w telewizji i na billboardach – wszędzie widzimy szczupłych, wysportowanych ludzi. Moda na zdrowie i dbanie o siebie nieprędko przeminie. Nie chodzi o estetykę figury, a o jej wpływ na jakość i długość naszego życia.

Nie można zaprzeczyć, że otyłość stała się jedną z dominujących chorób XXI wieku. Nadprogramowe kilogramy zwiększają ryzyko zapadnięcia na schorzenia takie jak nadciśnienie tętnicze czy cukrzyca typ 2, a dzieci otyłych matek mają większe prawdopodobieństwo urodzenia się z wrodzonymi wadami układu krążenia. Ponadto duża nadwaga może skrócić nasze życie nawet o 6 lat. Obciąża ona nasze stawy i kości, w wyniku czego osoby z nieprawidłową wagą mają większe problemy z poruszaniem się w wieku podeszłym. Warto zadbać o siebie, by tego uniknąć.
Siedzący tryb życia większości z nas nie sprzyja odpowiedniej sylwetce.

Praca przy komputerze, kawa i ciastko w przerwie z kolegami po fachu, brak śniadań – to wszystko przyczynia się do wzrostu naszej wagi. Zamiast roweru wybieramy samochód lub komunikację miejską. Po pracy zmęczenie psychiczne wdaje się we znaki i jedyne, na co mamy ochotę, to położyć się przed telewizorem. Wystarczy jednak kilka drobnych zmian, które pomogą nam lepiej o siebie zadbać.
Jeśli po powrocie do domu nie mamy siły na ruch, pójdźmy spać wcześniej. Dzięki temu wcześniej też wstaniemy, co da nam dodatkowy wolny czas z rana. Wykorzystajmy go na ruch, a nie bezcelowe leżenie pod kołdrą. Możemy zlecić profesjonaliście ułożenie dla nas planu treningowego i taki kalendarz ćwiczeń powiesić w widocznym dla nas miejscu. Dzięki temu codziennie możemy sprawdzić, czy udało nam się zaliczyć dzienną dawkę ruchu.

Dobrą opcją jest także wydłużenie trasy, którą codziennie pokonujemy na nogach. Jedziesz do pracy autobusem? Wysiądź przystanek albo dwa wcześniej. Jeśli pogoda dopisuje, wybierz rower. Z czasem tak podróż zacznie przynosić coraz większą przyjemność i widoczne na naszym ciele efekty.
Zadbajmy też o to, co i jak jemy.
Nie omijajmy śniadań, zawsze można przygotować je dzień wcześniej tak jak np. owsiankę, która przez noc napęcznieje, a rano wystarczy ją podgrzać. Jeśli weźmiemy do pracy drugie śniadanie i owoce na przekąskę, łatwiej nam będzie odmówić słodkich wypieków w porze lunchu. Należy uważać jednak na banany i winogrona, bo to niepozorne zdrowe słodkości mają w sobie wiele cukru.
Dążenie do zdrowej sylwetki i odpowiedniego trybu życia powinno nam sprawiać przyjemność. Róbmy to wszystko ze świadomością, że dzięki temu będzie nam żyło się lepiej, dłużej i zdrowiej,

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *