Warzywa i warzywa, ciągle o nich słyszymy, o ich zdrowotnych właściwościach, o tym jakie i na co działają. Chcemy być zdrowi, piękni, silni, powinniśmy do diety włączać dużo warzyw. Dla niektórych to przykra perspektywa, szczególnie dla tych, którzy nie lubią nie tylko niektórych, ale nie są w stanie przełknąć wielu różnych warzyw.
Jak sobie z tym poradzić?
Nie taki wilk straszny jak go malują. Jak się okazuje, nawet największych niejadków można zachęcić. Receptą na pokonanie słowa nie lubię, jest słowo próbuje. Warto próbować przygotowywać je na najróżniejsze sposoby. To, że przygotowane na jeden sposób nam nie smakują, to jeszcze nie oznacza że przygotowane na inny sposób nie zmienią naszego zdania na temat warzyw.
Odważ się. Internet pęka w szwach od przepisów, poczytaj je, przeanalizuj i wybierz ten, który najbardziej ci odpowiada, który jest odpowiedni dla twoich zdolności kulinarnych. Jeśli mimo, że sposób przygotowania jest dokładnie opisany, ty nadal nie czujesz się pewnie, spróbuj obejrzeć filmiki, które pokazują krok po kroku cały proces przygotowywania posiłku.
Daj sobie szanse. Nie zrażaj się jeśli coś nie wyjdzie ci za pierwszym razem, nie każdy kiedyś musiał jakoś zacząć, nie nauczysz się jeśli nie spróbujesz czegoś zrobić. Nie przekonuj samego siebie, że warzywa czy owoce muszą mieć zły smak. Tak naprawdę spożywasz je czasem nie zwracając na to uwagi. Zajadasz się kopytkami, ślinka cieknie Ci kiedy myślisz o kluskach śląskich? Ich głównym składnikiem są ziemniaki. Ziemniaki równa się warzywo.
Dlaczego więc inne warzywa nie miałyby być smaczne?
Zacznijmy od wspomnianych ziemniaków, zróbmy puree, pieczone ziemniaki, frytki, czy domowe chipsy. Nie zatrzymujmy się jednak na jednym warzywie, bo tak naprawdę każde ma inne smak i każde może stać się naszym ulubionym. Próbujmy mieszać smaki, warzywa z sosem, ryż z warzywami, zupy czy pizzy z warzywami. Można by długo tak jeszcze wymieniać bo powstała cała masa przepisów, a i tak wciąż powstają kolejne.
U większości społeczeństwa totalnym hitem są zapiekane warzywa. Dają przede wszystkim mnóstwo możliwości doboru składników. Mogą to być wymieszane razem różne rodzaje warzyw, układane warstwami , kolorami, zapiekane z serem, z mięsem czy sosami, ale także z makaronami, a nawet z ryżem. Nie ma co, możliwości jest wiele.
Tworzenie różnych kombinacji na pewno jest bardzo smaczne, ale jeśli mamy ochotę na konkretną rzecz, to nie muszą być to zapiekane warzywa skomponowane z różnych warzyw i dodatków, może upiec po prostu to jedno, które lubimy najbardziej.
Wiele osób powie proste, prymitywne danie. Owszem, może i jest proste, ale nie oznacza to że musi być prymitywne. Odpowiednio przygotowane nada się nie tylko na obiad, ale na spotkanie rodzinne, imprezy w gronie przyjaciół.
Pamiętajmy o ładnym podaniu. Jeśli talerz z jedzeniem wygląda smacznie mamy większą ochotę zjeść posiłek który się na tym talerzu znajduje.
Szczególnie z uwagi na dzieci powinniśmy utrzymywać odpowiednią dawkę warzyw w naszym jadłospisie każdego dnia.
Nie zapominajmy, że warzywa są cennym źródłem witamin tj. witaminy z grupy B, C, E, K i PP oraz beta-karotenu, pomagają w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu, wspomagają odporność, trawienie, prawidłowe ciśnienie krwi, prace serca, wzrok oraz pracę układu nerwowego. Poza witaminami jarzyny pomogą nam dostarczyć niezbędnych minerałów jak słód, potas, jod, żelazo i wielu innych, które między innymi uczestniczą w procesach przemiany węglowodanów, białek i tłuszczów. Są też regulatorem gospodarki kwasowo-zasadowej i hormonalnej, ale i budulcem kości czy zębów. Zawarty jest w nich również błonnik, który znany i polecany na zaparcia oraz dla osób z nadwagą. Świetnie też radzi sobie z uwalnianiem organizmu z metali ciężkich i toksyn oraz normuje poziom cukru we krwi.
Skoro mowa o dobroczynnych składnikach warzyw to nie można pominąć, że większość składa się głównie z wody. Co powoduje, że możemy jeść ich bardzo dużo, bo mają mało kalorii a dobrze nawadniają nasz organizm. Pamiętajmy, że nasze ciało składa się w 70% z wody, odpowiednie nawodnienie jest niezbędne abyśmy mogli przeprowadzać procesy życiowe.
Wiedząc już jak dużo daje nam jedzenie warzyw, ile mają w sobie składników, ważnych dla zdrowia i pięknego wyglądu oraz sprawności fizycznej i umysłowej, nie pozostaje nam nic innego jak włączyć je do naszej diety jeśli jeszcze ich tam nie ma, a jeśli już są to nie zaszkodzi dołożyć ich jeszcze trochę. Szczególnie, że wiemy jak je przygotować na różne sposoby oraz to, że zapiekane warzywa nie mają sobie równych.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here