Najczęstsze błędy popełniane na bieżni

Bieganie na bieżni może mieć swoje zalety, takie jak ochrona przed żywiołami i niebezpiecznymi warunkami treningu. Ale kiedy biegamy w domu, musimy upewnić się, że robimy to prawidłowo, aby uniknąć obrażeń i uzyskać jak najwięcej z treningu. Oto niektóre z najczęściej popełnianych błędów na bieżni.

Pomijanie rozgrzewki

To kuszące, aby po prostu wskoczyć na bieżnię, zwiększyć ustawienie nachylenia lub tempa do pożądanych poziomów i po prostu zacząć trening. Ale tak jak w przypadku biegania na świeżym powietrzu, bieżnia wymaga, aby rozgrzać się przed wejściem w trudniejszą część biegu. Najlepiej jest zacząć od 5-minutowego spaceru lub łatwego joggingu, zanim podniesiemy tempo lub zwiększymy nachylenie bieżni.

Z drugiej strony, nie należy również zatrzymywać się nagle i po prostu zeskakiwać z bieżni. Trzeba dać swojemu organizmowi czas na ochłonięcie i powoli zmniejszać tempo oraz nachylenie. Idealnym rozwiązaniem jest chwila spaceru lub wolniejszego biegu na bieżni – od pięciu do dziesięciu minut takiego ćwiczenia powinno wystarczyć do tego, aby „uspokoić” ciało.

Niewłaściwa postawa

Ludzie podejmujący trening na bieżni dość często przybierają nienaturalną dla biegania postawę. Może to być spowodowane początkowo dziwnym uczuciem towarzyszącym bieganiu na tym urządzeniu, a może też być wynikiem szybkiej chęci osiągnięcia wysokich wyników lub nawet strachem przed spadnięciem z bieżni. Natomiast prawidłowa postawa biegania na bieżni jest dokładnie taka sama, jak biegania na zewnątrz, na świeżym powietrzu. Należy po prostu dobrze się pilnować i biegać „normalnie”. Bieżnia elektryczna nie wymaga stosowania jakiejś niezwykłej techniki, więc obejdzie się bez wymyślania koła na nowo. Pomóc może w tym trening stopniowo przyzwyczajający użytkownika do bieżni – zaczyna się w nim bieganie od powolnego tempa i w miarę opanowywania tego urządzenia, zwiększa się prędkość biegu.

Innym często popełnianym błędem postawy jest niepoprawne stawianie stóp, a zwłaszcza lądowanie pięty przed całą stopą i tym samym zaburzanie równowagi ciała (poprzez przechylenie jego środka ciężkości).

Trzymanie się poręczy

Na każdej siłowni znajdą się ludzie, którzy przez cały czas trzymają się bocznych poręczy bieżni. Jest kilka problemów, które łączą się z tym kurczowym ściskaniem poręczy. Po pierwsze, składania to  biegacza do przyjęcia złej i nieefektywnej pozycji podczas biegu, która może prowadzić do bólu szyi, ramion i pleców. Należy trzymać plecy i bark prosto, a głowę uniesioną. Trzymanie się poręczy może dawać poczucie, że pracujemy ciężej – bo nadążamy za większymi prędkościami bieżni, ale w rzeczywistości zmniejszamy obciążenie organizmu, ułatwiając sobie w ten sposób trening.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here