Często zastanawiamy się, co dziś zrobić na obiad. Przeważnie jesteśmy zapracowani i nie mamy czasu na przygotowanie wyszukanych dań. Z pomocą przychodzą do nas producenci warzyw na patelnię. Oferują oni cały wachlarz smacznych i zdrowych dań.

Jak sama nazwa wskazuje dania te zawierają głównie warzywa. Są to warzywa mrożone. Jedno opakowanie zawiera porcje na 2-3 osoby. Nie ma co się obawiać mrożonek. Udowodniono, że mrożone warzywa na patelnię są one równie zdrowe jak warzywa świeże prosto z ogródka. Możemy więc cieszyć się o każdej porze roku smakiem brokuła, kalafiora, fasolki szparagowej, papryki, brukselki, kukurydzy czy szpinaku. Są bogate w mikroelementy i witaminy, które dla naszego organizmu są niezbędne. Mrożenie nie powoduje utraty tych cennych dla organizmu wartości ponieważ następuje ono w temperaturze od minus osiemnastu do minus trzydziestu stopni Celsjusza. Plusem jest więc to, że jedząc zimą warzywa na patelnię nie musimy sięgać po suplementy witaminowe, gdyż wszystkie składniki odżywcze mamy uzupełnione i nie mamy żadnych niedoborów. Wśród wymienionych warzyw możemy wyróżnić warzywa zielone jak: szpinak, brukselka, brokuł, fasolka szparagowa, które są uważane za najzdrowsze z uwagi na swój zielony kolor.Jest w nich całe bogactwo magnezu, potasu i witaminy C.
A wybór warzyw na patelnię jest przeogromny. Każdy znajdzie dla siebie coś odpowiedniego.

Jak przygotować danie z warzyw na patelnię?
Przygotowanie dania jest banalnie proste. Wystarczy nalać na patelnię odrobinę tłuszczu – najlepiej oleju roślinnego, poczekać aż się rozgrzeje a następnie wsypać zawartość opakowania . Niektóre opakowania zawierają przyprawy w małej saszetce więc należy uważać aby nam nie wpadła na patelnię razem z warzywami. Warzywa należy dusić na małym ogniu przez około piętnaście minut od czasu do czasu mieszając aby nie przywarły do dna patelni. Pod koniec duszenia – jeśli będą miękkie i gorące w środku (należy pamiętać, że mrożone warzywa podgrzewają się od zewnątrz do środka więc to, że z wierzchu są gorące wcale nie oznacza, że w środku też) należy dodać przyprawę z saszetki i równomiernie ją rozprowadzić mieszając potrawę. Następnie nakładamy gotową potrawę na talerze i możemy cieszyć się smakiem aromatycznych i pożywnych warzyw na patelnię.
Danie to jest odpowiednie dla wegan i wegetarian, ale i miłośnicy dań mięsnych mogą sobie od czasu do czasu zrobić „odskocznię” od swojej tradycyjnej kuchni. Ale jeśli nie chcesz rezygnować z mięsa to znajdziesz w sklepach również mieszanki warzyw na patelnię z dodatkiem mięsa oraz ryżu lub makaronu. Do wyboru do koloru. Możesz też zastosować swoją własną kombinację i wykazać się kreatywnością w gotowaniu dodając mięso przyrządzone przez siebie do gotowej mieszanki warzyw na patelnię.

Dla amatorów kuchni to prawdziwe wyzwanie – móc skomponować własne niepowtarzalne danie i zaskoczyć swoich domowników lub zaproszonych gości. Tak – to wspaniały pomysł na różne imprezy okolicznościowe i spotkania. Danie z warzyw na patelnię również możesz sobie przygotować do pracy. Po prostu – gotowe danie wkładasz do plastikowego pojemniczka i zabierasz do pracy. Nie musisz codziennie jeść zwykłych kanapek. Zasługujesz na wspaniałe pożywne danie również podczas przerwy w pracy. Wystarczy tylko włożyć pudełeczko z warzywami na chwilę do mikrofali i danie gotowe. Koledzy będą ci zazdrościć i zaczną cię naśladować. Będziecie się wymieniać przepisami i swoimi własnymi pomysłami na warzywa na patelnię. Do kolorowych potraw z warzyw powinno zachęcać się dzieci.

Na co zwrócić uwagę podczas kupna warzyw na patelnię?
Producentów na runku jest cała masa. Jak wybrać najlepiej? Czy kierować się ceną produktu czy może jakością? A może mamy już sprawdzoną firmę, do której mamy zaufanie? Przede wszystkim należy czytać skład produktów – czy do warzyw oprócz przypraw nie jest dodany jakiś gotowy sos. Sosy nie są złe – potrafią wzbogacić potrawę smakowo ale czy są do końca zdrowe? Sosy mogą zawierać cukier oraz niebezpieczne dla organizmu tłuszcze trans. Jeśli zwracasz uwagę na zdrowe odżywianie to czytaj etykiety.

Czy warzywa na patelnię pomagają w odchudzaniu?
Jedzenie warzyw może sprzyjać odchudzaniu. Zawierają dużo błonnika i mają wysoką wartość odżywczą. Każdy dietetyk tak skomponuje dietę odchudzającą, że na pewno nie zabraknie w niej warzyw. Warzywa charakteryzują się tym, że mają niską wartość kaloryczną i nawet zjedzenie ogromnej ilości nie spowoduje, że przytyjesz.
Podsumowując – warzywa na patelnię są zdrowe, smaczne i łatwe w przygotowaniu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here