Komosa ryżowa – właściwości odżywcze i zdrowotne płatków Quinoa

komosa ryżowa

Komosa ryżowa (quinoa) w dzisiejszym okresie stawała się prawdziwym bestsellerem wśród artykułów spożywczych. Duże zainteresowanie wśród konsumentów budzi nie tylko ze powodu na nasze walory smakowe, jednak przede wszystkim walory odżywcze. Co takiego można odnaleźć w tym niepozornie wyglądającym produkcie? Jesteśmy Ci garść faktów o ”zbożu Inków”.

Wartości odżywcze komosy ryżowej

W składzie komosy ryżowej przede wszystkim można odnaleźć skrobię. A nie wszyscy wiedzą, iż artykuł tenże jest doskonałym źródłem wysokiej jakość białka, kwasów omega-6 oraz omega-3. Warto zobaczyć, iż komosa ryżowa zawiera dużą ilość minerałów, przewyższa swoim bogatym składem tradycyjne zboża, takie jak pszenica i jęczmień. W komosie jest pod dostatkiem potasu, magnezu, wapnia oraz fosforu. Dzięki komosie można dostarczyć organizmowi prawidłową ilość witaminy E, kwasu foliowego i błonnika. Na tle innych zbóż charakteryzuje ją również obecność flawonoidów, w szczególności kwercetyny oraz kampferolu. Wykazują one funkcjonowanie antyoksydacyjne, dzięki czemu można zatrzymać mechanizm starzenia oraz dłużej zajmować się młodością. Dodatkowo, wspomniane flawonoidy pozwalają również ustrzec się przed postępem przeróżnego rodzaju zaburzeń. W 100 gramach ugotowanej komosy ryżowej wartość kaloryczna sięga 120 kcal.

komosa ryżowa czyli quinoa - właściwości

Właściwości prozdrowotne komosy ryżowej

Ziarno quinoa kryje w sobie mnóstwo drogocennych makro oraz mikroskładników, co sprawia, iż można komosę zakwalifikować do wartościowych artykułów. Wprowadzając komosę ryżową do codziennej kuracji, można dostarczyć organizmowi niezbędnych elementów odżywczych, a tym jednym pozytywnie wpłynąć na zdrowie. Zastanawiasz się jak? Powodów znajdzie się wiele, a oto przykłady paru z nich:
•działa obniżyć stopień cholesterolu – dzięki przychylnej kompozycji kwasów tłuszczowych bierze wkład w obniżeniu stężenia cholesterolu, poza tym wspiera system krążenia oraz umożliwia zabezpieczyć się przed miażdżycą,
•wspiera redukcję wagi oraz hamuje otyłości – wprowadzenie komosy ryżowej do jadłospisu może wesprzeć walkę ze zbędnymi kilogramami oraz zapobiegać otyłości. Właściwość ta jest efektem wielkiej ilości białka oraz błonnika, które zapewniają odczucie sytości po posiłku na niezwykle duży okres, a nie sięgamy po dodatkowe przekąski,
•zmniejsza stopień glukozy we krwi – gdy nasza codzienna dieta będzie świetna w komosę ryżową, to mamy możliwość z powodzeniem obniżyć stopień glukozy we krwi. Z pewnością o tym artykule winni pomyśleć zwłaszcza diabetycy, jednak nie tylko, bo profilaktyka cukrzycy także jest istotna. Indeks glikemiczny komosy ryżowej jest tak nieduży, jego wartość sięga tylko 35,
•funkcjonowanie przeciwzapalne, przeciwnowotworowe oraz przeciwdepresyjne – dzięki zawartości flawonoidów w komosie można zabezpieczyć się przed stanami zapalnymi, depresją i nowotworami,
•idealna do spożycia dla osób z celiakią oraz nietolerancją glutenu – potrawy z komosy ryżowej nadają się do spożycia dla osób, które nie tolerują glutenu czy borykają się z celiakią, a wszystko więc ponieważ jest produktem bezglutenowym.
Zdążyłaś już się dowiedzieć co to jest komosa ryżowa oraz jakie dobroczynne wartości w sobie kryje, jednak oprócz zalet, nie jest również oraz choroby.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *