Zdrowe odżywianie stało się modne dzięki portalom społecznościowym (Facebook, Instragram), w których zaczęto publikować zdrowe, eko przepisy, zdjęcia obrazujące efekty zdrowego i racjonalnego odżywiania. Tego typu posty i zdjęcia stały się inspiracją. Inspiracją do dbania o siebie, swoje ciało i zdrowie.
Zdrowe odżywianie to mądre odżywianie. To nie są restrykcyjne diety, diety eliminacyjne, głodówki lub diety bazujące na tabletkach-cud. Zdrowe odżywianie to odżywianie z głową. To pewne proste zasady, które potrafią zmienić nasze życie na lepsze.
Regularne jedzenie posiłków – brzmi banalnie? Nic bardziej mylnego. Ta prosta zasada pozwoli Ci na zachowanie podstawowej równowagi w ciągu dnia. Po pierwsze, regularnie jedzenie sprawia, że nie czujesz się głodna w ciągu dnia, dzięki temu unikniesz niekontrolowanych napadów głodu. Po drugie, jedząc regularnie masz energię na cały aktywny dzień. Nie czujesz się zmęczona, ospała. Staraj się jeść pięć posiłków dziennie o regularnych porach. Z pewnością poprawi to Twój metabolizm i przemianę materii. Nie zapominaj o śniadaniu – to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. To właśnie śniadanie daję Ci energię na aktywny poranek.
Wybieraj produkty jak najmniej przetworzone. Skorzystaj ze sklepów typu supermarket eko. Produkty znajdujące się w sklepach ze zdrową żywnością mają proste i zdrowe składy. Pochodzą również z pewnych źródeł, a zawarte w nich składniki z certyfikowanych upraw.
Jedz surowe warzywa i owoce, gdyż poddawane obróbce termicznej mogą stracić swoje najcenniejsze właściwości. Przemycaj je wszędzie. Pięć porcji warzyw lub owoców dziennie to absolutne minimum.
Ogranicz cukier! Jesteśmy świadomi, że cukier można znaleźć praktycznie wszędzie, ale mając świadomość tego, co jesz, jesteś w stanie to wszystko ograniczyć lub czymś zastąpić. To samo tyczy się soli! Spożywamy jej stanowczo za dużo. Czytaj składy, sprawdzaj etykiety. Dzięki temu stale będziesz poszerzać swoją świadomość na temat zdrowego jedzenia. Bardzo szybko nauczysz się, które produkty wybierać, a z których ewidentnie zrezygnować.
Pij wodę! Zrezygnuj z soków, nektarów i gazowanych napoi. Woda jest Twoim sprzymierzeńcem w walce o zdrowe ciało i umysł. Nawadnia i oczyszcza organizm, usprawnia metabolizm i pracę nerek, oczyszcza organizm z toksyn, niweluje uczucie głodu, nawilża skórę.
Unikaj podjadania, zrezygnuj ze słodkich/słonych przekąsek. Co Ci w tym pomoże? Na pewno zasada numer jeden, wspomniana wyżej, czyli regularne jedzenie posiłków, ale również zbilansowana dieta oraz planowanie jadłospisu. Jeżeli dzień wcześniej zrobisz zakupy, przygotujesz sobie obiad i kanapki do pracy na następny dzień unikniesz chaosu w ciągu dnia oraz napadów głodu. Jeżeli jednak masz chęć na jakąś przekąskę, wybierz zdrowszy zamiennik. Suszone banany, morele, daktyle w gorzkiej czekoladzie, wafle ryżowe, bezcukrowe batoniki proteinowe.
Ogranicz jedzenie na mieście. Fast foody to najgorsze co możesz „wrzucić” do swojego organizmu. To puste kalorie okraszone dużą ilością soli – która zatrzymuje wodę w organizmie oraz zwiększa ciśnienie krwi; cukru rafinowanego oraz tłuszczu, który przyczynia się do otyłości i chorób serca.
Zwracaj uwagę na to, jak zachowuje się Twój organizm po jedzeniu. Jeżeli odczuwasz zmęczenie lub dolegliwości układu pokarmowego oznaczać to może nietolerancję jakiegoś składnika.
Pamiętaj, że aktywność fizyczna jest bardzo ważna. Nie musisz od razu biec na siłownię. Skorzystaj z najprostszej i najtańszej formy aktywności fizycznej – spacerów. Wzmacniają mięśnie, dotleniają organizm, poprawiają samopoczucie.
Polub się z koktajlami warzywno-owocowymi. Świeżo zrobiony koktajl do śniadania lub obiadu pomaga zasycić oraz dostarcza dużej ilości witamin i mikroelementów. Jeżeli masz problem ze spożyciem pięciu porcji warzyw kub owoców dziennie skorzystaj z opcji robienia koktajli. Wystarczy wrzucić do miksera wszystko to, co leży pod ręką.
Badaj się regularnie oraz odwiedzaj lekarza pierwszego kontaktu. Badanie krwi np. morfologia to tylko chwila. Wykonuj ją co pół roku. Monitoruj swój organizm. Każde odchylenie od normy konsultuj z lekarzem. Raz do roku poproś o szerszy komplet badań np. TSH. Choroby tarczycy zdarzają się coraz częściej i niestety są bagatelizowane, a potrafią bardzo negatywnie wpłynąć na nasz organizm.
Suplementuj – jeżeli zaistnieje taka konieczność. O wszystkim decydują wyniki badań z krwi. Jeżeli będzie taka potrzeba sięgnij po witaminę B kompleks oraz witaminę D – szczególnie w okresie zimowym.
Zdrowe odżywianie to sztuka. Warto się jej nauczyć.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here